"Κοινωνική συνοχή και απασχόληση στην Π.Ε. - Κιλκίς"
28/12/2012
Έχοντας αποκτήσει μια εμπειρία 15 και πλέον ετών, λόγω επαγγελματικής δραστηριότητας, μέσω της εταιρείας ARMACON (Arkoudas Marketing Management Consultants) της οποίας υπήρξα ιδρυτής το 1997, θα θελα να αφιερώσω το σημερινό μου άρθρο σε ένα Σχέδιο Δράσης που έχει τίτλο «Τοπική Δράση Κοινωνικής Συνοχής και Απασχόλησης».
Από την εφαρμογή αυτού του Σχεδίου Δράσης θα μπορούσαν να επωφεληθούν ορισμένες κατηγορίες πολιτών τόσο του Δήμου Κιλκίς όσο και του Δήμου Παιονίας.
Στόχος του Σχεδίου είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια στον τομέα της απασχόλησης, ιδιαίτερα για τις Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες (ΕΚΟ), δημιουργώντας σημαντικά ρήγματα στην κοινωνική συνοχή των τοπικών κοινωνιών. Η παρέμβαση μέσω της ενεργοποίησης του τοπικού κοινωνικού ιστού, με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στοχεύει στην αύξηση της απασχόλησης, με την αξιοποίηση των ανταγωνιστικών κλάδων απασχόλησης του Κιλκίς (κυρίως Βιομηχανική Περιοχή- ΒΙΠΕ) και Πολυκάστρου (κυρίως Βιομηχανικό Πάρκο- ΒΙΠΑ), τη δημιουργία προϋποθέσεων ενίσχυσης της απασχολησιμότητας, προώθησης ίσων ευκαιριών, άρσης των συνθηκών κοινωνικού αποκλεισμού και κοινωνικής ένταξης ανέργων ΕΚΟ.
Το Σχέδιο Δράσης αφορά την ένταξη ανέργων Ευπαθών Κοινωνικά Ομάδων, των κατηγοριών:
1) Μακροχρόνια άνεργοι άνω των 45 ετών με χαμηλά τυπικά προσόντα
2) Μετανάστες
3) Άτομα με Αναπηρία
4) Αρχηγοί Μονογονεϊκών οικογενειών καθώς και
5) Άτομα ευρισκόμενα σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούμενα από φτώχεια στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς,
σε δράσεις Συμβουλευτικής στήριξης της απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας και Δράσεις Επιδοτούμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης για την στήριξη και προετοιμασία των ανέργων κατά την ένταξη τους στην Αγορά Εργασίας.
Επιδοτούμενα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα των καταρτίσεων αφορούν:
1) Κατάρτιση Εργατοτεχνιτών Συλλογής Διαλογής και Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών.
2) Κατάρτιση Πωλητών στο Λιανικό Εμπόριο
3) Κατάρτιση Σύγχρονων Τεχνικών Παραγωγής, Συσκευασίας και Εμπορίας Οπωροκηπευτικών Προϊόντων.
4) Κατάρτιση Βοηθών Επισιτισμού (βοηθοί μαγείρων, τραπεζοκόμοι κλπ)
Επιμορφωτικά Προγράμματα Επιχειρηματικότητας
Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα της επιμόρφωσης αφορούν:
1) Ευέλικτη Επιμόρφωση για δημιουργία επιχείρησης
2) Ευέλικτη Επιμόρφωση για δημιουργία κοινωνικής επιχείρησης
Ως γνωστόν στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ή Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-13), τα προγράμματα που εκπονούνται από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταβάλουν το 25% από Εθνικούς Πόρους και το 75% των χρημάτων χορηγείται από την ΕΕ. Μετά την ένταξη της χώρας μας στον Προσωρινό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) το 2010, τα ποσοστά άλλαξαν προς το καλύτερο για την Ελλάδα, η Εθνική Συμμετοχή μειώθηκε στο 10% στα προγράμματα και η Κοινοτική Συμμετοχή αυξήθηκε στο 90% για όλες τις χρηματοδοτήσεις που αφορούν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).
Σε ομιλία μου την 4η Ιουλίου 2009 στα πλαίσια Ημερίδας του Δήμου Πολυκάστρου για το ΕΣΠΑ 2007-13, είχα αναλύσει τους 7 άξονες όπου κατευθύνονταν οι χορηγήσεις του πακέτου προς την Ελλάδα.
Το συνολικό μέγεθος ανήρχετο στα 22,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα χρήματα έχουν εκταμιευθεί μόλις τα 4,2 δις (με στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) μέχρι τον Απρίλιο του 2012!
Το υπόλοιπο ποσό των 18,2 δις ευρώ παραμένει στα ταμεία της ΕΕ στις Βρυξέλλες, είτε γιατί δεν εκπονήθηκαν προγράμματα, τα οποία στη συνέχεια έπρεπε να υποβληθούν για να εκταμιευθούν, είτε κυρίως για το λόγο ότι υπεβλήθησαν προγράμματα αλλά παρουσίαζαν μεγάλα ή μικρά λάθη και ανακρίβειες, επεστράφησαν στην Αθήνα για διορθώσεις, εστάλησαν ξανά στις Βρυξέλλες διορθωμένα κ.ο.κ. Δηλαδή τα Σχέδια Δράσης βρίσκονται σ’ ένα ‘’πήγαινε –έλα’’ μεταξύ Αθήνας-Βρυξελλών και χρήματα δεν εισρέουν από τα κοινοτικά κονδύλια, ιδιαίτερα σ’ αυτή τη δύσκολη χρονική στιγμή που τόσο μεγάλη ανάγκη τα έχει η Ελλάδα για να επιβιώσει και να κρατηθεί στα πόδια της.
Αυτή η σημαντική υστέρηση χρημάτων συνέβαλλε στην επιβράδυνση των ρυθμών της Εθνικής Οικονομίας, μείωσε το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) και αφαίρεσε το ‘‘οξυγόνο’’ της αγοράς, που ονομάζεται ρευστότητα (cash flow ή liquidity).
Την απορρόφηση κοινοτικών πόρων χρεώνεται το ‘‘υδροκέφαλο’’ γραφειοκρατικό μοντέλο των Αθηνών αλλά και η τεχνοκρατική ανεπάρκεια του προσωπικού εκείνου που υποβάλλει προτάσεις σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό Επίπεδο, που υποβάλλει προτάσεις για Δράσεις και Προγράμματα όπως το παραπάνω Σχέδιο Κοινωνικής Συνοχής και Απασχόλησης.
Από την εφαρμογή αυτού του Σχεδίου Δράσης θα μπορούσαν να επωφεληθούν ορισμένες κατηγορίες πολιτών τόσο του Δήμου Κιλκίς όσο και του Δήμου Παιονίας.
Στόχος του Σχεδίου είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια στον τομέα της απασχόλησης, ιδιαίτερα για τις Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες (ΕΚΟ), δημιουργώντας σημαντικά ρήγματα στην κοινωνική συνοχή των τοπικών κοινωνιών. Η παρέμβαση μέσω της ενεργοποίησης του τοπικού κοινωνικού ιστού, με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στοχεύει στην αύξηση της απασχόλησης, με την αξιοποίηση των ανταγωνιστικών κλάδων απασχόλησης του Κιλκίς (κυρίως Βιομηχανική Περιοχή- ΒΙΠΕ) και Πολυκάστρου (κυρίως Βιομηχανικό Πάρκο- ΒΙΠΑ), τη δημιουργία προϋποθέσεων ενίσχυσης της απασχολησιμότητας, προώθησης ίσων ευκαιριών, άρσης των συνθηκών κοινωνικού αποκλεισμού και κοινωνικής ένταξης ανέργων ΕΚΟ.
Το Σχέδιο Δράσης αφορά την ένταξη ανέργων Ευπαθών Κοινωνικά Ομάδων, των κατηγοριών:
1) Μακροχρόνια άνεργοι άνω των 45 ετών με χαμηλά τυπικά προσόντα
2) Μετανάστες
3) Άτομα με Αναπηρία
4) Αρχηγοί Μονογονεϊκών οικογενειών καθώς και
5) Άτομα ευρισκόμενα σε κατάσταση φτώχειας ή απειλούμενα από φτώχεια στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς,
σε δράσεις Συμβουλευτικής στήριξης της απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας και Δράσεις Επιδοτούμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης για την στήριξη και προετοιμασία των ανέργων κατά την ένταξη τους στην Αγορά Εργασίας.
Επιδοτούμενα Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα των καταρτίσεων αφορούν:
1) Κατάρτιση Εργατοτεχνιτών Συλλογής Διαλογής και Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών.
2) Κατάρτιση Πωλητών στο Λιανικό Εμπόριο
3) Κατάρτιση Σύγχρονων Τεχνικών Παραγωγής, Συσκευασίας και Εμπορίας Οπωροκηπευτικών Προϊόντων.
4) Κατάρτιση Βοηθών Επισιτισμού (βοηθοί μαγείρων, τραπεζοκόμοι κλπ)
Επιμορφωτικά Προγράμματα Επιχειρηματικότητας
Τα εκπαιδευτικά αντικείμενα της επιμόρφωσης αφορούν:
1) Ευέλικτη Επιμόρφωση για δημιουργία επιχείρησης
2) Ευέλικτη Επιμόρφωση για δημιουργία κοινωνικής επιχείρησης
Ως γνωστόν στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ή Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-13), τα προγράμματα που εκπονούνται από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταβάλουν το 25% από Εθνικούς Πόρους και το 75% των χρημάτων χορηγείται από την ΕΕ. Μετά την ένταξη της χώρας μας στον Προσωρινό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) το 2010, τα ποσοστά άλλαξαν προς το καλύτερο για την Ελλάδα, η Εθνική Συμμετοχή μειώθηκε στο 10% στα προγράμματα και η Κοινοτική Συμμετοχή αυξήθηκε στο 90% για όλες τις χρηματοδοτήσεις που αφορούν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).
Σε ομιλία μου την 4η Ιουλίου 2009 στα πλαίσια Ημερίδας του Δήμου Πολυκάστρου για το ΕΣΠΑ 2007-13, είχα αναλύσει τους 7 άξονες όπου κατευθύνονταν οι χορηγήσεις του πακέτου προς την Ελλάδα.
Το συνολικό μέγεθος ανήρχετο στα 22,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα χρήματα έχουν εκταμιευθεί μόλις τα 4,2 δις (με στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) μέχρι τον Απρίλιο του 2012!
Το υπόλοιπο ποσό των 18,2 δις ευρώ παραμένει στα ταμεία της ΕΕ στις Βρυξέλλες, είτε γιατί δεν εκπονήθηκαν προγράμματα, τα οποία στη συνέχεια έπρεπε να υποβληθούν για να εκταμιευθούν, είτε κυρίως για το λόγο ότι υπεβλήθησαν προγράμματα αλλά παρουσίαζαν μεγάλα ή μικρά λάθη και ανακρίβειες, επεστράφησαν στην Αθήνα για διορθώσεις, εστάλησαν ξανά στις Βρυξέλλες διορθωμένα κ.ο.κ. Δηλαδή τα Σχέδια Δράσης βρίσκονται σ’ ένα ‘’πήγαινε –έλα’’ μεταξύ Αθήνας-Βρυξελλών και χρήματα δεν εισρέουν από τα κοινοτικά κονδύλια, ιδιαίτερα σ’ αυτή τη δύσκολη χρονική στιγμή που τόσο μεγάλη ανάγκη τα έχει η Ελλάδα για να επιβιώσει και να κρατηθεί στα πόδια της.
Αυτή η σημαντική υστέρηση χρημάτων συνέβαλλε στην επιβράδυνση των ρυθμών της Εθνικής Οικονομίας, μείωσε το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) και αφαίρεσε το ‘‘οξυγόνο’’ της αγοράς, που ονομάζεται ρευστότητα (cash flow ή liquidity).
Την απορρόφηση κοινοτικών πόρων χρεώνεται το ‘‘υδροκέφαλο’’ γραφειοκρατικό μοντέλο των Αθηνών αλλά και η τεχνοκρατική ανεπάρκεια του προσωπικού εκείνου που υποβάλλει προτάσεις σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό Επίπεδο, που υποβάλλει προτάσεις για Δράσεις και Προγράμματα όπως το παραπάνω Σχέδιο Κοινωνικής Συνοχής και Απασχόλησης.
HTML Comment Box is loading comments...