• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ
    • ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
    • ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
    • GALLERY
    • YΠΗΡΕΣΙΕΣ>
      • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ
      • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ
  • ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
    • Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
  • ΝΕΑ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  • DOWNLOADS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επιχειρηματική υπευθυνότητα - Όταν οι επιχειρήσεις γίνονται πολίτες
17/02/2013

Το  Σάββατο 2 Φεβρουαρίου ήμουν καλεσμένος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας (ΣΒΒΕ) ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΔΉΛΩΣΗ ΣΤΟ Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Οι σημαντικότεροι επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης μετά από πρωτοβουλία του Σ.Β.Β.Ε. συνένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κάνουν πράξη την ευαισθησία της επιχειρηματικής κοινότηταςστα προβλήματα που δημιουργεί η βαθιά οικονομική κρίση. Αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής αποτελεί η ίδρυση του «ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΡΩΓΗΣ». Την έναρξη των εργασιών αυτής της πρωτοποριακής, για τα ελληνικά δεδομένα, κίνησης επιχειρηματικών φορέων, πραγματοποίησε ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας.

Οι επιχειρηματικοί φορείς που συμμετέχουν στο δίκτυο είναι: 
1.    Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας(ΣΒΒΕ)
2.    Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας(ΣΕΒΕ)
3.    Το Εμπορικό κ Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θες/νίκης 
4.    Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θες/νίκης
5.    Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θες/νίκης
6.    Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
Στόχος και όραμα του Δικτύου αποτελεί η κινητοποίηση της επιχειρηματικής κοινότητας στην κατεύθυνση ανάληψης δράσεων κοινωνικής ευθύνη, με ουσιαστικό περιεχόμενο και κέντρο την υποβοήθηση των συνανθρώπων μας και ειδικά των παιδιών. 
Η επίτευξη του στόχου υλοποιείται με την προσφορά σε φορείς υποστήριξης ατόμων, ομάδων, φιλανθρωπικών σωματείων και οργανώσεων, αρωγής σε υλικά αγαθά η/και υπηρεσίες.
Ανάμεσα στις 57 επιχειρήσεις που συγκαταλέγονται στην λίστα των εταιριών με κοινωνική ευθύνη και ευαισθησία περιλαμβάνονται και τρεις βιομηχανίες που εδρεύουν στην Βιομηχανική Περιοχή Κιλκίς, οι οποίες αναφέρθηκαν προηγουμένως.
Στην καθημερινή του λειτουργία το Δίκτυο  κάνει διάγνωση των αναγκών των Ιδρυμάτων, τις οποίες κοινοποιεί στην επιχειρηματική κοινότητα, στη συνέχεια συγκεντρώνει τις προσφορές και τελικά συντονίζει και ικανοποιεί τα αιτήματα των Ιδρυμάτων, όπου είναι δυνατόν.
Τα Ιδρύματα που υποστηρίζει το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Αρωγής είναι:
•    Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός
•    Ορφανοτροφείο “Μέλισσα”
•    Δημοτικό Βρεφοκομείο “Άγιος Στυλιανός”
•    Φιλόπτωχα Ταμεία τριών εκκλησιών 
•    Σύλλογος φίλων Καρκινοπαθών παιδιών «Στοργή»
•    Μέριμνα παιδιού Κατερίνης
•    Ελληνικό Παιδικό Χωριό στο Φίλυρο
•    ΕΛΕΠΑΠ, παιδιά με Αναπηρία
•    Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, «ΜΕΡΙΜΝΑ ΖΩΗΣ»
•    Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδας 
και άλλους φορείς που προστίθενται σε αυτή τη λίστα, από τη στιγμή μάλιστα που το ελληνικό κράτος λόγω υπαγωγής μας στα προγράμματα των μνημονίων, καλείται να αποπληρώσει τις δανειακές ανάγκες της χώρας προς τους δανειστές της τρόικας και ως εκ τούτου έχει περιορίσει την χρηματοδότηση των φορέων του κοινωνικού Κράτους (Παιδεία- Υγεία- Κοινωνική Πρόνοια).
 

Τι είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη(ΕΚΕ);   
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε τον εξής ορισμό το 2006: «Μια έννοια σύμφωνα με την οποία οι εταιρίες ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη».
Οι εταιρίες που επενδύουν στην ΕΚΕ το κάνουν για διάφορους λόγους:
1.    Η επιχειρηματική ηθική (business ethics) συνδέεται άμεσα με την κερδοφορία (profitability)
2.    Η ΕΚΕ επιδρά θετικά στη διαμόρφωση της εταιρικής εικόνας και φήμης (image-making)
3.    Οι εταιρίες προωθούν τις αξίες (values), την τήρηση του νόμου, τις καλές οικονομικές επιδόσεις με το σποραδικό, φιλανθρωπικό(charities) και χορηγικό (sponsoring) τους έργο
4.    Η ΕΚΕ επίσης θεωρείται ότι μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα (productivity) 
Η αγοραστική συνείδηση με βάση το κοινωνικό προφίλ 
    Αρκετοί καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στην Ελλάδα βέβαια, ψωνίζουν πλέον λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική προσφορά και συνεισφορά μιας εταιρίας στην τοπική ή ευρύτερη κοινωνία, όπου αυτή δραστηριοποιείται. Λαμβάνεται υπόψη η περιβαλλοντολογική πολιτική της, η οικολογική της στάση, οι βελτιώσεις στην δημόσια υγεία, οι επενδύσεις στην καινοτομία, στην απασχόληση των νέων και στην δια βίου μάθηση (σεμινάρια), εκπαίδευση των στελεχών της (training on the job).

Επίλογος
    Ως επαγγελματίας manager, πολλές φορές απευθύνθηκα στον ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ -όχι μόνο αυτόν που κάνει Έρευνα Αγοράς αλλά και αυτόν που απέκτησε αγοραστική συνείδηση με βάση το κοινωνικό προφίλ. Διεκδικούμε τον ΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ –δεν εννοούμε τον επιστήμονα, τον τεχνικό, τον καλλιτέχνη κ.ο.κ. αλλά κυρίως τον κάτοχο βασικών αρχών ανθρώπινης συμπεριφοράς, εθελοντικής προσφοράς με διαμορφωμένη περιβαλλοντική και οικολογική συνείδηση και σύγχρονο τρόπο ζωής.
    Άρα, θέλουμε τον ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ! Ο απαιτητικός χρήστης αναζητεί το άριστο, το ποιοτικό, το οικονομικό συνάμα με το οικολογικό εκείνο προϊόν για να ικανοποιήσει της ανάγκες ή και τις επιθυμίες του.
    ΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ είναι επιλεκτικοί και αυστηροί, όμως εμπιστεύονται τα παραπάνω προϊόντα, γίνονται πιστοί στην ΜΑΡΚΑ, στο BRAND NAME(επωνυμία), στη ΕΤΑΙΡΙΑ που διακρίνεται για την επιχειρηματική της ηθική και όχι στην ανήθικη εταιρία που αφήνει απλήρωτους τους εργαζομένους της για 3, 4, 5 μήνες. Στο τέλος προσφεύγει στο άρθρο 99 του πτωχευτικού Νόμου, κλείνει το μαγαζί και μην είδατε τον Παναγή!!!...



HTML Comment Box is loading comments...
Copyright © 2013 Armacon.gr
Development by Artwork Kourtidou - Advertising